Retrográf - Utolsó kommentek
blfr5@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://retrograf.blog.hu/2020/04/09/5_1_retro_dal_az_otthonmaradashoz/full_commentlist/1#c38402098
Válasz erre: 5+1 retro dal az otthonmaradáshoz
2020-04-13T01:01:50+02:00
2020-04-13T01:01:50+02:00
Cicaszemű
http://blog.hu/user/521949
A BEE GEES – STAYIN’ ALIVE cimű számról , mindig a "Diszkópatkányok" című film jut az eszembe... :)
https://retrograf.blog.hu/2019/03/04/akkor_es_most_igy_valtozott_szeged_az_utobbi_szaz_evben/full_commentlist/1#c36842013
Válasz erre: Akkor és most: így változott Szeged az utóbbi száz évben
2019-03-06T09:35:22+01:00
2019-03-06T09:35:22+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
Ha a régi képpel kitakarod az aktuális állapotot, akkor nemigen fog látszani az amirõl a cikk gondolom szólni akart, hogy ilyen volt és ilyen lett. Esetleg próbáld meg egymás mellé tenni a kettõt.
https://retrograf.blog.hu/2019/02/06/a_modern_profeta_aki_szinpadra_vitte_hitet_es_tanitasait/full_commentlist/1#c36707450
Válasz erre: A modern próféta, aki színpadra vitte hitét és tanításait
2019-02-09T08:30:54+01:00
2019-02-09T08:30:54+01:00
mel gibson
http://blog.hu/user/484473
A junkie bölcsesség az nagyon ment, lol.
https://retrograf.blog.hu/2019/02/06/a_modern_profeta_aki_szinpadra_vitte_hitet_es_tanitasait/full_commentlist/1#c36699094
Válasz erre: A modern próféta, aki színpadra vitte hitét és tanításait
2019-02-07T17:26:59+01:00
2019-02-07T17:26:59+01:00
gabroca
http://blog.hu/user/511152
a 30 éves próféta...
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36576726
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-23T08:04:33+01:00
2019-01-23T08:04:33+01:00
lenörd hofstadter
http://blog.hu/user/1346900
És ha már benézésénél tartunk, Fellini jav. Zeffirelli.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36576722
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-23T08:03:39+01:00
2019-01-23T08:03:39+01:00
lenörd hofstadter
http://blog.hu/user/1346900
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas?full_commentlist=1#c36545366" class="reply_nick_105700" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36545366 );">@Gino</a>: <br />
<br />
És tényleg. Benéztem, a magyarországi megjelenést láttam, azzal nem stimmelt, az volt 79-ben....
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36555676
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-20T02:48:36+01:00
2019-01-20T02:48:36+01:00
cselaxi
http://blog.hu/user/439347
A "zeneszerzés" szóban benne a lényeg. Valahonnan csak megszerzik...
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36545552
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T14:29:34+01:00
2019-01-18T14:29:34+01:00
paráznabillegető
http://blog.hu/user/20224
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas?full_commentlist=1#c36543412" class="reply_nick_1388137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36543412 );">@Kolompár Magneto</a>: lol, tényleg!!! :D :D :D<br />
<br />
ugyanakkor azok a hatalmas csöcsök!!! :O
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36545366
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T14:05:20+01:00
2019-01-18T14:05:20+01:00
Gino
http://blog.hu/user/105700
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas?full_commentlist=1#c36542256" class="reply_nick_1346900" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36542256 );">@lenörd hofstadter</a>: "Viszont megérne egy misét, hogy az Őrjárat az égen zenéjére miért vajaz annyira a 10-15 évvel későbbi Jó, a rossz és a csúf egyik nótája?"<br />
<br />
Ezt mire alapozod? Az IMDB szerint pl 4 év a különbség Morricone javára.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36545058
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T13:34:55+01:00
2019-01-18T13:34:55+01:00
Retrográf
http://blog.hu/user/1346032
Kedves Hozzászólók!<br />
<br />
Köszönöm a kommenteket, tanulok belőlük! Úgy tűnik, érdemes foglalkoznom még a témával, nem lehetetlen, hogy a későbbiekben lesz még hasonló írás a blogon.<br />
Addig is szeretettel várlak Titeket a Facebook-on, a Retrográf Blog csoportjában, örömmel venném, ha csatlakoznátok! :)<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.facebook.com/groups/270704206939975/">www.facebook.com/groups/270704206939975/</a><br />
<br />
Üdvözlettel,<br />
K.D.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36543850
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T11:17:29+01:00
2019-01-18T11:17:29+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Ebből csak a bogarakat ismertem, a többi újdonság volt.<br />
KÖszi.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36543568
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T10:46:32+01:00
2019-01-18T10:46:32+01:00
Frady Endre
http://blog.hu/user/26507
Minden Beatles albumon fel van tüntetve a szerzők neve, így köztudott, hogy a Twist and Shout nem saját dal. Kezdetben egyébként rengeteg feldolgozásuk volt, a korai lemezeiken sok a nem saját dal.<br />
Ez alól kivétel a The Hard Day's Night, ahol csak Lennon-McCartney nóták vannak. Ekkoriban még Harrison sem indult be szerzőként... :)
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36543554
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T10:45:04+01:00
2019-01-18T10:45:04+01:00
pannonfunk
http://blog.hu/user/350451
Pet Shop Boys: You are always on my mind (Elvis)<br />
UB40: I can't help falling in love with you (Elvis)<br />
Pet Shop Boys: Where the streets have no name (U2)<br />
Kiley Minough: The Loco-motion (Ebony)<br />
Szécsi Pál: Egy szál harangvirág (Ion Ivanovici keringőjéből dolgozták fel, vicces, hogy behúzták 4/4-be :) )
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36543412
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T10:27:08+01:00
2019-01-18T10:27:08+01:00
Dolly Patron, bazzzzz :))))))
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36542878
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T09:21:37+01:00
2019-01-18T09:21:37+01:00
szepipiktor
http://blog.hu/user/728643
Aranyos írás!<br />
Generációk alapja, hogy nem ismerik a múltat.<br />
Rengeteg - valójában ezeknél komolyabb - feldolgozás van, érdekes, hogy sok esetben a mai "szakemberek" sem ismerik az eredetit,ezért lehetséges, hogy a tehetségkutatókban egy eredetileg Stevie Wonder világslágert George Michalenek adnak...<br />
Sok tucat ismert sláger erdetije Wonderé, James Brown-é vagy éppen Bob Dylan-é!<br />
Utóbbihoz köthető életem egyik legjobb poénja is.<br />
Ker. rádió, kérdés:<br />
Ki az eredeti előadója, szerzője a <br />
"knockin on heavens door"<br />
számnak (és halkan hallható is a dal)<br />
.<br />
99%-ban Guns n Roses-t nevezték meg a telefonálók.<br />
Már a műsorvezető is nevetett!<br />
Ugye az is Dylan...<br />
És ezerszer nagyobb sláger, mint az itt felsoroltak.<br />
.<br />
Pár további példa:<br />
A Magyarország dalunk (amiről Geszti sokat hazudozott) eredetileg nem a francia cirkusztól származik, hanem egy az egyben (magyar átírt szöveggel) Belle Perez belga énekesnő Allegria dala, ami egy évvel gesztiék előtt már megjelent. De nem a belga csaj a szerőz, hanem az egy délamerikai "népdal" ezren feldolgozták már (a cirkusz is), csak a mi verzionk kottáról kottára egyezik zeneileg a belga csajéval!<br />
A sok híres régi magyar sláger kapcsolódik a francia Dalidához, de a mammy Blue-t ő is feldolgozta, majd az ő dalát dolgozta tovább a világ, a mi Kovács katink is.<br />
Az ő Parole Parole száma is ilyen, egy eredetileg nem sikeres dal, ő vitte a "fellegekbe" és a fél világ feldolgozta. Nálonk Vincze Viktória Lukács Sándorral (Dalida Alain Delonnal). Ebből a "csúcs" Adriano Celentano feldolgozása, ő megfordította, férfiként adja elő nőnek.<br />
.<br />
Szóval jók ezek a "feldolgozások", de a múlt mélyebb, mint a posztban felsoroltaké...
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36542538
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T08:36:03+01:00
2019-01-18T08:36:03+01:00
Csokis
http://blog.hu/user/19668
Beatles ügyben ott van még a Please Mr Postman , cserébe manapság a Live and Let Die-t sokan jobban ismerik a Guns ‘n’ Rosestól, mint Paul McCarneytól.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36542310
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T07:46:52+01:00
2019-01-18T07:46:52+01:00
ApaJoe
http://blog.hu/user/86319
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas?full_commentlist=1#c36541840" class="reply_nick_224277" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36541840 );">@jollytall</a>: Nem az Ábrándos szép napok a magyar verzió, ugyanis 1969-ben már Harangozó Teri is előadta Azok a szép napok címen. Ezután még Kovács Kati és Szandi is.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36542256
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T07:29:09+01:00
2019-01-18T07:29:09+01:00
lenörd hofstadter
http://blog.hu/user/1346900
És vajh mennyien tudják, hogy a Szálj, szálj madár (talán Express) szintén egy amerika nóta .<br />
Paff a büdös sárkány már közismertebb.<br />
<br />
Viszont megérne egy misét, hogy az Őrjárat az égen zenéjére miért vajaz annyira a 10-15 évvel későbbi Jó, a rossz és a csúf egyik nótája?<br />
<br />
Azt sem tudta még senki, hogy az Éhezők viadala négy ikonikus hangja miért a Fellini féle Rómeó és Juliska kezdőtaktusa.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36541908
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T01:16:20+01:00
2019-01-18T01:16:20+01:00
registerz
http://blog.hu/user/488798
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas?full_commentlist=1#c36541840" class="reply_nick_224277" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36541840 );">@jollytall</a>: Those Were the Days
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36541840
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-18T00:25:22+01:00
2019-01-18T00:25:22+01:00
jollytall
http://blog.hu/user/224277
5. Az Ábrándos szép napok a Those were the days magyar verziója. Ezt mindenki szokta tudni. Azt már nem, hogy az eredetije Dorogoj Dlinnaju (Дорогой длинною) címen eredetileg egy orosz dal volt, és csak utána kapta a híres angol szöveget. Érdemes a Vörös Hadsereg kórusának előadásában is meghallgatni.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36540958
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-17T22:21:04+01:00
2019-01-17T22:21:04+01:00
Stussz
http://blog.hu/user/728640
b@ssza meg, öreg vagyok
https://retrograf.blog.hu/2019/01/16/negy_jol_ismert_retro_slager_amely_valojaban_feldolgozas/full_commentlist/1#c36540442
Válasz erre: Négy jól ismert retro sláger, amely valójában feldolgozás
2019-01-17T21:15:14+01:00
2019-01-17T21:15:14+01:00
Watt25
http://blog.hu/user/24591
Érdekes volt, egyikről sem tudtam, hogy feldolgozás...
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36483552
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T19:31:58+01:00
2019-01-09T19:31:58+01:00
Melee
http://blog.hu/user/234354
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy?full_commentlist=1#c36483076" class="reply_nick_879521" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36483076 );">@Hata Mari..</a>: A legyen joga szülni mikor nincs méhe pont olyan baromság, mint amilyennek bemutatták.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36483294
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T18:43:30+01:00
2019-01-09T18:43:30+01:00
Felicitasz
http://blog.hu/user/88530
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy?full_commentlist=1#c36482192" class="reply_nick_99845" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36482192 );">@NickNickNick</a>: Hát ez nagyon tetszett (egyetértek), bele is nézek a blogodba.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36483220
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T18:24:10+01:00
2019-01-09T18:24:10+01:00
arncht
http://blog.hu/user/397410
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy?full_commentlist=1#c36482192" class="reply_nick_99845" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36482192 );">@NickNickNick</a>: a korszak ideologiajat is jol mutatta be :) szoval nem is nagyon lottek melle azzal, hogy mennyi szerencse kellett ahhoz, hogy most a keresztenyseg az egyik vilagvallas.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36483076
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T17:54:30+01:00
2019-01-09T17:54:30+01:00
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy?full_commentlist=1#c36481988" class="reply_nick_234354" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36481988 );">@Melee</a>: És megjósolták az LMBTQxzysk%/+&stb.......mozgalom eljövetelét. Ez meg lehet, hogy neked nem tetszik..
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36483068
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T17:53:12+01:00
2019-01-09T17:53:12+01:00
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy?full_commentlist=1#c36476570" class="reply_nick_397410" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36476570 );">@arncht</a>: Ja, lassan bizony eljutunk oda, hogy Cleese-ék is nácik lesznek..:(
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36482192
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T15:27:46+01:00
2019-01-09T15:27:46+01:00
NickNickNick
http://blog.hu/user/99845
A gyakran ateistának és egyházellenesnek bélyegzett csapat a maga módján többet tett a kereszténységért ezzel a filmmel (is) mint sok magát hívőnek tartó ember. ÉRTÉKEKÉRT és azok tisztaságáért álltak ki, rámutatva a társadalomban jelen lévő képmutatásra, szolgai tekintélytiszteletre, vaskalaposságra, túlbuzgalomra, tudatlanságra. Keresztény emberként azt gondolom, hogy bár sokan tartották őket tiszteletlennek, szerintem inkább jó értelemben véve voltak szókimondóak. Volt bennük egyfajta szeretet a téma iránt, és nagyon tetten érhető a szándék, hogy ne csak szórakoztassanak, de jobbá és boldogabbá is tegyék az embereket.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36481988
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T14:57:10+01:00
2019-01-09T14:57:10+01:00
Melee
http://blog.hu/user/234354
Persze, hogy nem tetszett az egyháznak, hogy a mese helyett az igazságot mutatták be Jézusról.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36479480
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-09T10:15:30+01:00
2019-01-09T10:15:30+01:00
Terézágyú
http://blog.hu/user/236720
??? Pószter, George Harrison és a Monty Python (Eric Idle) kapcsán nem hiszem el, hogy nem említed meg a Rutlest!!!!!!!
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36476860
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-08T21:39:31+01:00
2019-01-08T21:39:31+01:00
gaszton42
http://blog.hu/user/299612
Ha csak ez az egy dolog lenne benne egyre aktuálisabb még elviselném, de az emberi hülyeség, csordaszellem , befolyásolhatóság attól tartok mindig aktuális marad, az ezekkel kapcsolatos poénok hihetetlen mértékben ülnek most talán még inkább mint korábban.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/07/george_harrison_es_a_negymillio_dollaros_mozijegy/full_commentlist/1#c36476570
Válasz erre: George Harrison és a négymillió dolláros mozijegy
2019-01-08T21:03:47+01:00
2019-01-08T21:03:47+01:00
arncht
http://blog.hu/user/397410
A szomoru, hogy amit ebben abszurd poennak szantak, lassan a valosag. Ertem en ez alatt a szulni akaro ferfit, es tsit.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36446832
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-05T10:26:44+01:00
2019-01-05T10:26:44+01:00
errrrrrrrrr
http://blog.hu/user/36500
Olyan ez, mint amikor értelmetlen és értelmezhetetlen képeket lőnek 100 éve lejárt polaroidra, aztán művésznek képzelik magukat ettől. Holott max a nyersanyag és a fos polaroid gép hordoz némi különlegességet. Persze jó ráfogni a komponálási és expó hibákat arra, hogy ez lejárt cucc és régi gép sz.r lencsékkel meg amúgy is a ku.va édesanyád, ha nem érted. Meg köll tanulni fotózni, aztán utána lehet választani, hogy milyen eszközzel tudja kifejezni magát az ember. Megjegyzem a fészre meg instára a telefon alkalmas, mert azonnal lehet tolni a képet. Aki meg a hátán akar egy komplett szerkót cipelni és fekete lepellel a fejin archaikus fotózsenialitásokat készíteni, az is rendben van. De csak a nyersanyagtól nem lesz semmi sem egyedi vagy különleges.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36445750
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T23:50:57+01:00
2019-01-04T23:50:57+01:00
Szabványok
http://blog.hu/user/288142
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36445684" class="reply_nick_78173" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36445684 );">@molnibalage</a>: <br />
Akkor megerősítelek: Zeiss T* objektívek használok és iPhone x-em van.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36445684
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T23:35:28+01:00
2019-01-04T23:35:28+01:00
molnibalage
http://blog.hu/user/78173
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36444408" class="reply_nick_11176" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36444408 );">@Blindmouse</a>: <a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36444364" class="reply_nick_288142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36444364 );">@Szabványok</a>: Enyhe sznob szagot érzek.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36444468
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T21:09:38+01:00
2019-01-04T21:09:38+01:00
vomit
http://blog.hu/user/342
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441354" class="reply_nick_821004" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441354 );">@Viszlát és kösz a halakat</a>: Azt hiszem sosem fogod megtapasztalni, milyen érzés kézzel tüzet csiholni egy motorban. A videón az ember rosszul fog rá, azt nem szabad utánozni. A hüvelykujjat nem szabad fullban rákulcsolni, hogy visszarúgásnál kicsúszhasson a marokból. Mindig felfelé rántani kell, lefelé nyomni pedig csak lassan, máskülönben még a próbálkozó karját is eltörheti.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=zsGUoljkrDE">www.youtube.com/watch?v=zsGUoljkrDE</a>
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36444408
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T20:58:55+01:00
2019-01-04T20:58:55+01:00
Blindmouse
http://blog.hu/user/11176
Aki nem látja az óriási differenciát, hangulatban, információban, színvilágban az analóg, és a steril élettelen digitális közt az inkább ne nézzen fényképeket soha.. semmiről.. :)
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36444364
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T20:55:18+01:00
2019-01-04T20:55:18+01:00
Szabványok
http://blog.hu/user/288142
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36443516" class="reply_nick_821004" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36443516 );">@Viszlát és kösz a halakat</a>: :-) Van még 16MB-os kártyám is. De egy kép (ARW-ben) 86MB, úgy hogy a 64MB-ra egyetlen sem férne fel. :-)<br />
<br />
Hát pontosan ez az! <br />
Aki megszokta, hogy filmre fotóz, annak nem pislog 24-ből 13-on a kis Margit. <br />
Portrét, ember tudni kell fotózni és ezt meg lehet tanulni. <br />
Ha egy óvodai ünnepségen vagy díjátadón minden gyerekről egy, max. két képet tudsz készíteni, akkor jól el kell találni a látószöget, kompozíciót, megvilágítást és legfőképpen az expozíció pillanatát.<br />
Fotóztam sokat, nagyon sokat szobában és 11/24-nél sokkal jobb volt a sikeres képek aránya. <br />
Vakut soha nem szerettem. Egy időben használtam, de természetesen akkor is csak indirekten. 100 ...400-s színes (Reala, NPH400, stb.) filmeket használtam általában. Jól lehet fotózni vaku nélkül is szobai világításnál. Fényerős objektív kell, jó fényképezőgép, biztos kéz és jól kiválasztott pillanat Meg lehet tanulni, én is megtanultam. FF-ben használtam magasabb érzékenységűt is, sőt sokszor túlhúztam hívásnál, volt, hogy gyetyafénynél csináltam portrét.<br />
<br />
Persze, akinek ott a kezében a digitális gép 64GB-os kártyával, 25000-ig állítható érzékenységgel, gyors sorozatlövéssel az miért tanulja meg? Pontosan úgy nem fogja megtanulni, mint egy mai autóvezető a dupla kuplungos váltást, vagy a szívató kezelését.<br />
Pontosan erről beszélek.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36444360
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T20:54:43+01:00
2019-01-04T20:54:43+01:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36443464" class="reply_nick_288142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36443464 );">@Szabványok</a>: Magam is tisztában vagyok a nagy tömeg fotózáshoz való általános hozzáállásával, nagyon sok hasonló tapasztalatom van, mint amiket leírtál. De nem róluk beszélek, hanem azokról, akik odafigyelnek a fotózásra, a fényképekre (akikről a blog is szól), mert számukra ez alkotás, nem pedig gombnyomogatás. <br />
<br />
Egyébként azért is jó a mobil, mert a benne lévő "képrögzítő eszköz" révén sokkal többen kerülnek kapcsolatba a fényképezéssel, és kezdenek komolyabban is fotózni, mint korábban, a filmes világban. Nagyon sok tehetséges, 10-12 éves gyerek volt már nálunk, akik olyan képeket készítettek, mint sok felnőtt sosem tudna.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443582
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T18:45:54+01:00
2019-01-04T18:45:54+01:00
Szabványok
http://blog.hu/user/288142
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36443468" class="reply_nick_78173" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36443468 );">@molnibalage</a>: :-)<br />
30 évig nem is volt lehetőségem zoomot használni, de nem is akartam volna a gyengébb minőség, több lencse, több tükröződés miatt. Az 50mm/1,4 mindenre jó! Aztán vettem hozzá egy 28mm-t, ami akkor ultranagylátószögnek számított és 100mm/2.8-t embert fotózni. Nem kellett több. Azóta annyi változott, hogy nagylátószögnek 20mm vagy 24mm-t és a 100mm/2.8 helyett egy telezoomot (pl. 80-200mm) viszek magammal. <br />
Elég. Amit ezzel nem tudok lefotózni, ami képet ezekkel nem tudok elkészíteni, azt mással sem tudnám. <br />
Persze én is vettem pár szuperzoomos kompaktot, mert az szemképráztatóak a műszaki adatok, de nem lettek jobbak a képek. (Azért lehet, hogy veszek egy Nikon P1000-t "just for fun". )<br />
Cserélhető objektíves gépemhez egy 70-300-s a leghosszabb zoom, de ritkán használom. Van egy 500mm-es tükörobjektívem, de azt még ritkábban.<br />
<br />
A "fejlődés" megállíthatatlan! <br />
A papám még lemezes géppel kezdett fotózni, majd rollfilmre, míg a végén áttért a kisfilmre. <br />
Én már eleve kisfilmmel kezdtem, 10 éve már digitálisra fotózom és egyre többször elégszem meg a telefon fotóképességeivel.<br />
Azért tettem a "fejlődés"-t idézőjelbe, mert a papám 80, vagy épp nagyapám 90 éves képeit ma is elfogadhatónak találom. (Na jó, akkor még általános volt a ff fotózás.)<br />
<br />
Azért még vannak filmes gépeim, objektívem,filmjeim, előhívóim, nagyítógépem, stb. Ha majd öreg leszek, akkor majd Asahi Pentax Spotmatickal, egy 50mm/1,4 SMC Takumarral, NP55-ös ff filmmel fogok fotózni, és még aznap előhívni, nagyítani a képeket!
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443516
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T18:32:35+01:00
2019-01-04T18:32:35+01:00
Viszlát és kösz a halakat
http://blog.hu/user/821004
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36442974" class="reply_nick_288142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36442974 );">@Szabványok</a>: "Az ember másképp fotóz filmre, mint digitálisra." Ez egyéni döntés kérdése. Keress a fiók mélyén egy 64MB-os kártyát és máris átélheted a "24kocka után vége" érzést:)<br />
<br />
Másrészt amikor a családi képeken a 24ből 13-on épp pislog a kis Margit a többi meg bemozdult vagy atomvakus mert a 200as film ennyire elég a nagyszobában este akkor azért felmerülhet, hogy jobb lett volna inkább a digigép iso3200on
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443480
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T18:25:09+01:00
2019-01-04T18:25:09+01:00
Viszlát és kösz a halakat
http://blog.hu/user/821004
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36442030" class="reply_nick_107024" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36442030 );">@TBone</a>: "Igen, a digitálisat is ki lehet nyomtatni,de az egy extra macera. A filmet csak beviszem, és következő héten meg is van."<br />
<br />
Spec a digitálisat be se kell vinni és a film áráért másnap házhoz hozza a futár szóval ez szerintem kicsit mellé ment :)
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443468
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T18:23:40+01:00
2019-01-04T18:23:40+01:00
molnibalage
http://blog.hu/user/78173
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36443380" class="reply_nick_288142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36443380 );">@Szabványok</a>: Én pont az ellentétes oldalon vagyok. 5 évig nyúztam egy kompaktot szénné, mindent manuálisan állítva rajta. Éppen életem első tükrös gépem vásárlása előtt állok két objektívval. Egyet már teszteltem. A gazdája annyira nem tudta használni, hogy fel sem tűnt neki, hogy a gép nem képes fókuszálni adott beállításokon túl, mert elromlott a gép...<br />
<br />
Mivel a kompaktom objektívje a 20x zoom átfogás és 24 mm-es volta miatt korlátos igencsak megtanultam kisajtolni belőle mindent. Emiatt viszont állandóan állítgatni kell és nem lövök szanaszéjjel mindent.<br />
<br />
Mindig röhögök, amikor tükrös gépet látok úgy, hogy full autóban használják. Oda felesleges volt az a gép...
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443464
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T18:22:17+01:00
2019-01-04T18:22:17+01:00
Szabványok
http://blog.hu/user/288142
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36443204" class="reply_nick_279035" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36443204 );">@Fotósképző</a>: <br />
"Ár: nyilván csak tippeltem, de egy tekercs film kb. 3-4000 ft, hívás: 1500-2000 Ft, papírkép mérettől függűen 30-1000 Ft/db.<br />
Digit. géppel ész nélkül fotózás: miért is fotózna egy értelmes ember rengeteg képet, csak azért, mert digitális géppel fotóz?"<br />
Pontosan azért, mert ingyé' van. Már az én telefonomban is 256GB memória van. Hát persze, hogy egy céges vacsorán csinálok vele pár száz képet.<br />
<br />
"Mi is azt tanítjuk, hogy _gondold át_ a beállításkat _mielőtt_ elkészíted a képet! Nem termelünk digitális hulladékot ugyanis."<br />
Ti ezt *tanítjátok*. Hány embernek? Mert százezrek, sőt milliók fényképeznek csak Magyarországon. Kinyílott a pitypang a kertben, lefotózzák a telefonnal és máris megosztják fészbukkon. Gondolkodni, megtervezni, megkomponálni a képet? Azt sem tudja mi az! Kompozíciós elvek? Tényleg nem ismeri. ezért aztán az emberek kinéznek a képből, le van vágva kezük, fejükből villanyoszlop nő ki, úgy néz ki, mintha a feleség 120kg lenne és 40cm hosszú lábai lennének, stb.<br />
Aztán a világítás! Na, arra *senki* nem gondol. déli napsütésben fotóznak arcot, amikor fekete szemüregek lesznek a krétafehér arcokon. De meg sem akarják tanulni. Hanem várják a szoftvert, amelyik ezt automatikusan kompenzálja.<br />
<br />
"De, a digitális egy nagy előnye, hogy _azonnal látjuk_ a végeredményt, így sokkal alkalmasabb pl. tanulásra is, mint a filmes."<br />
De nem nézi meg! Hanem biztos, ami biztos csinál jó sokat, valamelyik biztos jó lesz! (A telefonomnak(!) van olyan üzemmódja, hogy a gombnyomás előtt(!) és után 5-5 képet fotóz. Amit majd utólag kiválaszthatok, hogy melyik a jó.)<br />
Pontosan azért, mert ha rossz, akkor könnyen kijavítható, nincs motiváció a tanulásra. Amikor egy heti zsebpénzemet elbasztam, akkor nagyon megtanultam, hogy mennyit kell exponálni erdőben. <br />
Ki az aki kiértékeli a képet? A helyszínen! azt sem tudja miért rossz! Csak annyit lát, hogy nem lett olyan szép a csaj a képen, mint a valóságban. Biztos meg kell venni a következő fényképezőgépet, az már tudni fogja, hogy mit kell ilyenkor csinálni.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443462
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T18:22:02+01:00
2019-01-04T18:22:02+01:00
Viszlát és kösz a halakat
http://blog.hu/user/821004
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441772" class="reply_nick_107024" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441772 );">@TBone</a>: "Előhivatom, és albumban vannak, a gyerekek állandóan előveszik az albumokat, imádják lapozgatni. A digitális gépel készült több ezer kép ott van a meghajtón, soha egyszer nem néztük őket vissza."<br />
<br />
Lehet, hogy ujat mondok, de a digitális képet is ki lehet nyomtatni majd albumba rendezve lapozgatni. Ennek semmi köze ahhoz, hogy a kattintás után a fény milyen hordozón alkotta meg a képet. Másrészt digitálissal se KÖTELEZŐ többezer képet lőni csak azért mert lehet
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443380
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T18:07:23+01:00
2019-01-04T18:07:23+01:00
Szabványok
http://blog.hu/user/288142
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36443300" class="reply_nick_78173" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36443300 );">@molnibalage</a>: Valóban csak fegyelem kérdése. De az emberek lusták. Én még tudtam dupla kuplunggal váltani. Sőt (valamennyire) kuplung nélkül is. De a jó szinkronváltók leszoktattak róla. Amikor az első automataváltós autómat megvettem, még igyekeztem mindig áttenni manuálba és (a szoftvernél okosabban, előrelátóbban, saját szempontok szerint optimalizálva) kézzel váltani. De ma már hagyom D-ben és el is feledkezem az egész váltásról.<br />
<br />
Ugyanígy vagyok a fotózással. 30(!) évig fénymérő nélkül fotóztam. Nem volt fénymérő a gépben, vagy ha volt, nem volt benne elem. Megtanultam megbecsülni a fényviszonyokat és még diára is jó eredményeket értem el becsléssel megállapított expozíciós értékekkel. Nem hiányzott a fénymérő. Aztán lett egy gépem, aminek volt A módja. Egyre többször használtam. Egyszer csak azt vettem észre, hogy kényelemből P módba tettem a gépet, a franc fog foglalkozni ezzel a blendével, az esetek nagy részében jól kitalálja a sw.<br />
Az AF-fel is ugyanezt játszottam el. Eleinte megbecsültem a távolságot és azt állítottam be. (Vagy éppen makrofotózásnál megmértem.) Aztán jött a csoda a tükörreflexes gép, mikroprizmával(!) és olyan könnyen állítottam be a fókusz a Spotmaticon, mint ahogy a szemem beállítja. Ezután 10 évig küzdöttem, hogy az AF-s gépeken próbáltam MF-ben állítani az élességet. A szar, kis nagyítású, mélységélességet rosszul mutató keresőkben. Végül hagytam a fenébe, hagyom az AF-t. Egy mai jó gép AF-je elfeledteti velem a kézi élességállítást.<br />
<br />
Lehet, persze, hogy lehet mindent digitális géppel is.<br />
De az emberi lustaság nagyon fontos tényező. A mai fiatalok nem is akarják megérteni a fotózást. <br />
Sőt, nem is akarnak fényképezőgépet!<br />
Elolvassák, hogy melyik telefonnak legjobb a fényképezője és azzal fényképeznek. Ha nem elég jó a kép, akkor ráeresztenek valami kreatív képjavítót és akkor már jó.<br />
(Persze csodálkoznak, hogy a nagy látószögű telefonobjektívval készített képeken, miért olyan idióta, nagy orrú a kedvesük, de a többieké is ilyen.)
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443300
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T17:47:38+01:00
2019-01-04T17:47:38+01:00
molnibalage
http://blog.hu/user/78173
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36442974" class="reply_nick_288142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36442974 );">@Szabványok</a>: Mindent digitális géppel is meg lehet csinálni. Technika és fegyelem kérdése.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443204
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T17:26:44+01:00
2019-01-04T17:26:44+01:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36442812" class="reply_nick_1346032" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36442812 );">@Retrográf</a>: <br />
Ár: nyilván csak tippeltem, de egy tekercs film kb. 3-4000 ft, hívás: 1500-2000 Ft, papírkép mérettől függűen 30-1000 Ft/db.<br />
Digit. géppel ész nélkül fotózás: miért is fotózna egy értelmes ember rengeteg képet, csak azért, mert digitális géppel fotóz? Mi is azt tanítjuk, hogy _gondold át_ a beállításkat _mielőtt_ elkészíted a képet! Nem termelünk digitális hulladékot ugyanis. A fotózás módszere ugyanaz lehet filmes és digit. géppel is, ez _csak_ a fotóson múlik. Nyilván nincs értelme a <a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36442974" class="reply_nick_288142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36442974 );">@Szabványok</a>: által is említettt sokezer képre egy témáról. Ez egyaránt érvényes munkamenet amatőr és profi fotózáskor is. <br />
<br />
De, a digitális egy nagy előnye, hogy _azonnal látjuk_ a végeredményt, így sokkal alkalmasabb pl. tanulásra is, mint a filmes. Ráadásul akkor és ott tudjuk korrigálni a hibákat, tehát nem kell utólag sírni az elrontott fotók miatt (amik mindig lesznek, bármiylen profi a fotós, pl. a modell bepislog!), mint a filmes fotózás esetében.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36443002
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T16:42:32+01:00
2019-01-04T16:42:32+01:00
errrrrrrrrr
http://blog.hu/user/36500
gcergberhuibnvgeuimjbkl bjkd kldjifdj,emioc,ler,cer,kpo<br />
<br />
ezt a hsz-t írhattam volna egy Erika írógéppel is. nem lenne több értelme úgy sem.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36442974
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T16:36:09+01:00
2019-01-04T16:36:09+01:00
Szabványok
http://blog.hu/user/288142
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441354" class="reply_nick_821004" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441354 );">@Viszlát és kösz a halakat</a>: Az ember másképp fotóz filmre, mint digitálisra. <br />
A digitálissal nyomja mint süket a csengőt, ingyen van, majd válogat. (Aztán persze nem válogat és a haveroknak mutat 1000 darab szinte egyforma képet egy délutáni sétáról a barátnőjével.)<br />
A filmmel mivel pénzbe kerül és főleg nem látja az eredményt, gondolkodni *kell*. Fejben, keresőben megkomponálni a képet. Elképzelni, milyen lesz az kész képnek. Ki kell találni, mire állítsa az élességet, milyen gyújtótávolsággal, milyen blendével, milyen záridővel fényképezzen. Ilyenkor nem kattogtat ész nélkül, hanem elképzeli azt a néhány képet, beállít mindent, nagyon gondosan kiválasztja az exponálás pillanatát, nincs olyan, hogy 10fps-sel lövök másodpercekig, hanem figyelni kell az arckifejezést, mosolyt, ugrást, hátteret, mindent.<br />
Az eredmény sokkal kevesebb, de gondosabban elkészített kép. Előhívás után nem ér meglepetés. Hiszen az van a képen, amit elterveztem. Ha még sem stimmel valami, akkor azt jól meg kell figyelni, el kell gondolkozni, meg kell jegyezni és a következő alkalommal nagyon odafigyelni, hogy a barátnő orrának árnyéka ne nézzen ki olyan hülyén, a haja szépen csillogjon, alakja szexis legyen, a szeme is mosolyogjon, ne egy lila házfalról visszaverődő fény rontsa el az árnyékok színét, stb.<br />
<br />
Összefoglalva a digitális gépnél nyom az ember sok-sok képet, de nem kell tudatosnak lenni. Otthon legfeljebb válogatni lehet már, de objektívet cserélni, másik hátteret választani már nem.<br />
<br />
Igen van hasonlóság az autóval. A régi autóval tudni kell autózni. sok mindenre figyelni kell, időben visszatolni a szivatót, tudni kell ABS nélkül fékezni, sőt dupla kuplunggal váltani. Ha valami útközben elromlott, meg lehetett javítani. Kerékcsere, <br />
sőt gumicsere, de még kisebb motorhiba javítás is.<br />
Ma meg? Mindent automata csinál. Annyira jól, amennyire jól az ismeretlen szoftveres megírta a programot. Az úrvezető csak nyomja a két pedált, tekergeti a kormányt és bízik a szoftverben. Aztán ha valami megzakkan, vége. Még olyan egyszerű dolgoknál is, mint egy gumidefekt. (2018-ban három gumidefektem volt, ebből egy Ausztriában. Egyetlen megoldás a mobil gumiszerviz, kijönnek és vagy megjavítják, vagy kicserélik a gumit. Mert olyan, mint pótkerék nincs, de egy mai autós nem is tudna kereket cserélni.<br />
És már itt vannak az önvezető autók a kanyarban. Amikor még több, még magasabb szintű döntést hoz a szoftver.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36442812
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T15:55:08+01:00
2019-01-04T15:55:08+01:00
Retrográf
http://blog.hu/user/1346032
Kedves Hozzászólok! Köszönöm mindenkinek a kommenteket. Igyekszem válaszolni, illetve kiegészíteni pár dolgot. Tegezni fogok mindenkit, ezért elnézést, ha esetleg valakit zavarna.<br />
@Viszlát és kösz a halakat valóban, igazad van, hogy nem ad semmit hozzá a képekhez, hogy filmre lett fotózva. Ez egyszerűen élményt ad, egy olyat, amire vagy vágyik valaki, vagy nem, ez ízlés kérdése, viszont egyetértek @TBone -al, valóban többre becsüli ezeket az ember, nem kerülnek a meghajtó mélyére.<br />
@Fotósképző először is abban igazad van, filmre fotózni nem gazdaságos, de messze nem 8-10 000 forintomba került, ennél azért jóval olcsóbb szerencsére. Mindamellett, mint minden hobbinak, ennek is ára van, ha "ingyen" akarok fotózni, ott a telefonom, illetve a digitális tükörreflexes gépem, használom is mindkettőt napi szinten, csak épp másra. Eddig teljesen manuális gépekkel fotóztam (Smena Symbol, Kiev4, Praktica BMS), ezt kimondottan "lazításképp" próbáltam ki. Azért erről írtam, mert az olvasók nagy része - gondolom - nem rendelkezik fotós tudással, nem is feltétlen ajánlanék például egy Zenit-E-t arra, hogy az ember ismerkedjen ezzel a világgal, mert több kudarc fogja érni, mint siker (erről lehet írok később egy külön cikket is). Egy mondatban magamról: én valamennyi fotós tudással kezdtem el filmre fotózni, pont azért, hogy átérezzem egy exponálás súlyát, mert digitális géppel (vagy akár telefonnal) körülbelül 20 másodperc alatt elfotóz az ember egy tekercsnyi képkockát.<br />
@Treff Bubi Fujinál lett scannelve, én nem nyúltam hozzá utólag a fotókhoz.<br />
Összegezve tehát, én úgy gondolom hogy a filmes fotózást lehet szeretni, meg izgalmasnak találni, meg lehet nem szeretni és macerásnak találni. Én például sosem tudnék gobelinezni, de ha valaki ebben találja meg magát, szerintem az egy remek dolog, kellenek hobbik az ember életébe. :)
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36442632
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T15:23:37+01:00
2019-01-04T15:23:37+01:00
Treff Bubi
http://blog.hu/user/1121390
Szép színek. Volt utómunka, vagy ezek a tiszta OOC fotók?
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36442542
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T15:12:18+01:00
2019-01-04T15:12:18+01:00
Sesquatch Hegyi
http://blog.hu/user/821851
szegény bloggert már sokan lehordták. <br />
Én csak annyit tennék hozzá, hogy a legtöbb felhős fotóalkalmazás (mint pl a Google Photos) pont arra fókuszál, hogy a sok tizezer fotóból előbányásszon az adott napon relevánsakat. Pl:<br />
- egy csomószor kapok üzenetet, hogy "ezen a napon történt x éve" , és egy kis ízelítőt, az adott napon történt fotókból. <br />
- nagyobb kirándulások, ünnepek után automatikusan készít egy videós összeállítást, ami a legtöbbször egészen nézhető és nulla ráfordítást igényelt. <br />
- mostanában kaptam egy automatikusan elkészült "milyen gyorsan nőnek" kis videót a két gyerekem legjobb képeiről. Megint csak nulla ráfordítással. <br />
Albumkészítés: mi rögtön bepakoljuk a legjobban sikerült családi fotókat egy "család" albumba, ami automatikusan meg van osztva a nagyszülőkkel: ha új kép kerül beléjük, megy az automatikus üzenet a szülőknek. <br />
A nyomtatni kellene, akkor kb 2 perc alatt lehet összeválogatni a legjobb képeket amit utána 1 hét múlva meg is kapsz postán. Nyilván nem olyan mint az egy hét alatt összeszerkesztett, de gyorsan készen van.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36442092
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T14:06:26+01:00
2019-01-04T14:06:26+01:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36442030" class="reply_nick_107024" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36442030 );">@TBone</a>: A digitális fotókat is _ugyanúgy_ elő lehet hívatni, mint a filmre készült fotókat. Beadod a fotólaborba pendrive-on és ennyi. De, mivel a filmet előtte még elő kell hívni, az a plusz macera és ár. <br />
<br />
Drága és olcsó objektívet is lehet venni minden géptípushoz. A képkidolgozás szempontjából ennek nincs jelentősége.<br />
<br />
Ja, és éppen a családi fotózásnál jön jobban egy digitális gép, mivel sokkal több képet készíthet azzal az ember, így több emlék készül. A film inkább nyugodtabb, átgondoltabb projektekre, művészi alkalmazásra megfelelő, éppen a drágasága miatt.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36442030
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T13:56:18+01:00
2019-01-04T13:56:18+01:00
TBone
http://blog.hu/user/107024
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441890" class="reply_nick_279035" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441890 );">@Fotósképző</a>: Én is kizárólag a családi képeket készítem filmre. <br />
Igen, a digitálisat is ki lehet nyomtatni,de az egy extra macera. A filmet csak beviszem, és következő héten meg is van.<br />
<br />
Az én filmes gépem kicsit többe fájt nekem. Csak az objektív volt egy kezdő tükörreflexes váz ára.
https://retrograf.blog.hu/2018/11/26/mit_keres_egy_traktor_a_tiszaban/full_commentlist/1#c36441980
Válasz erre: Ilyen, amikor a fényképezőgép összeorigamizza a negatívot
2019-01-04T13:50:05+01:00
2019-01-04T13:50:05+01:00
octy
http://blog.hu/user/687167
A Smena 8M katasztrófa volt, soha nem bírta rendesen továbbítani a filmet, az volt a csoda, ha nem egymásra fotózta mindet.<br />
A Symbol - hááát ez volt az upgrade, de nem voltam tőle elájulva.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36441966
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T13:47:05+01:00
2019-01-04T13:47:05+01:00
octy
http://blog.hu/user/687167
"A digitális gépel készült több ezer kép ott van a meghajtón, soha egyszer nem néztük őket vissza."<br />
<br />
Ez így van!<br />
Ahhoz sincs kedvem hogy nekiüljek és kitöröljem azokat amelyek nem sikerültek jól. Baromi sok idő lenne az is.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36441890
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T13:37:49+01:00
2019-01-04T13:37:49+01:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441628" class="reply_nick_821004" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441628 );">@Viszlát és kösz a halakat</a>: +1. <br />
<br />
Egy teljesen automata géppel filmre fotózni ma egyszerű pazarlás. Ugyanis éppen a fotózás lényegét hagyja ki a fotós a folyamatból: a rekesz és a záridő állításával a kép elemeinek, jellemzőinek változtatási lehetőségét – azaz a kreatív fényképezést. Ezeket a fotókat egy mobillal elég lett volna elkészíteni.<br />
<br />
A posztból kimaradt az egyik lényeges elem: ez a szórakozás a posztolónak kb. 8-10 000 Ft-jába fájt. 24 képért. (Egyébként létezik 36 "kockás" film is, csak pár százassal drágább...)<br />
<br />
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441772" class="reply_nick_107024" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441772 );">@TBone</a>: Digitális fotókat is ki lehet nyomtatni, elő lehet hívatni ugyanúgy, így albumba is pakolhatók. ;)<br />
<br />
A fent leírtak ellenére magam nem temettem el a filmes fotózást, de a helyén érdemes kezelni. Érdemes fotózni vele, de próbáljuk meg figyelembe venni az adott film jellemzőit (színvilág, érzékenység stb.) és jobban tervezzük meg a képeket. Turistáskodásra tökéletes lehet a mobil is (de nyilván, a kreatív fotózáshoz már fényképezőgép kell), filmet ilyen témákra használni csak macera és ráfizetés.<br />
<br />
Azért a posztolónak további sok sikert és szép fényeket kívánok! ;)
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36441772
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T13:21:30+01:00
2019-01-04T13:21:30+01:00
TBone
http://blog.hu/user/107024
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441354" class="reply_nick_821004" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441354 );">@Viszlát és kösz a halakat</a>: Nekem azt adja hozzá, hogy a filmre készült képeket sokkal jobban becsülöm. Előhivatom, és albumban vannak, a gyerekek állandóan előveszik az albumokat, imádják lapozgatni. A digitális gépel készült több ezer kép ott van a meghajtón, soha egyszer nem néztük őket vissza.<br />
Nem kell azon agyalni, hogy mikor jön ki egy újabb gép a sorozatból, mert azon több a megapixel, és a gép vezérelte csilli-villi. Azzal a géppel kell megoldani, hogy jó képet készítsek, ami a kezemben van, és csak a saját tudásomon múlik, hogy jó képet alkotok-e vagy sem.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36441628
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T13:03:43+01:00
2019-01-04T13:03:43+01:00
Viszlát és kösz a halakat
http://blog.hu/user/821004
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441448" class="reply_nick_73933" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441448 );">@Névtelen betelefonáló</a>: "Sokáig csak ez létezett."<br />
<br />
Mint a kurblis autó. Meg a VHS magnó. Meg a tárcsás telefon és hasonló mosógép. <br />
<br />
"Én sem dobtam ki a filmes gépeket."<br />
<br />
Én se, de attól még sok értelme nincs drága filmmel etetni majd előhívatással szórakozni. Nyilván lehet hipszterkedni, én is ellőttem egy tekercset a távmérős FED-el a poén kedvéért de azért ez az egész leginkább a macerát adja hozzá a fotózáshoz a "hüderetrovagyok" érzés mellett.<br />
<br />
A posztban beszereplő képekhez semmit nem tett hozzá, hogy filmre készültek. Ugyanilyenek vagy jobbak lennének egy olcsó kompakttal vagy egy közepes telefonnal is. <br />
Valami szuper természetforó diára az OK, ott van valami indok, de ilyen turistakattogtatásnál tök értelmetlen filmre lőni hogy aztán be lehessen szkennelni és feltenni a netre, hogy filmre készült :)
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36441448
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T12:43:30+01:00
2019-01-04T12:43:30+01:00
Névtelen betelefonáló
http://blog.hu/user/73933
<a href="https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel?full_commentlist=1#c36441354" class="reply_nick_821004" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36441354 );">@Viszlát és kösz a halakat</a>: egyszerű. Sokáig csak ez létezett. Én sem dobtam ki a filmes gépeket. A garantáltan használható eredmény érdekében az ISO 200-as filmekkel használtam. sőt, már kezdett leáldozni a filmes korszaknak, amikor félárra leakciózva megvettem egy fixfókuszos félautomata gépet (ti. a filmet kézzel kell továbbítani, visszatekerni). Egy évre rá magam javítottam az exponálógomb rugóját. Természetesen volt ettől komolyabb gépünk is, ezt pedig azért írtam le, hogy lásd, nem mindenki úgy él, hogy a legjobbat, legmodernebbet hajszolja. aki szeret alkotni, annak az is öröm, ha saját maga meg tudja javítani, amit használ, netán a másét is. Sokan vannak és lesznek, akik ennek a jelentőségét nem érzik át.<br />
A maira áttérve: Fuji kompakt és ugyancsak Fuji bridge gépem van. Az előbbi járt szervizben, és bár nem volt olcsó művelet, ott azt mondták, rég lebeszéltek volna a javításról, ha tudtak volna normális árban legalább ennyire jó gépet. Kinek mi mit ér meg. Nálam megmarad a régi, megmarad a két digitális, a tárgyfotókra pedig jó a telefon, amivel tudom is szerkeszteni a képeket.
https://retrograf.blog.hu/2019/01/03/budapest_egy_kozel_negyveneves_fenykepezogep_szemevel/full_commentlist/1#c36441354
Válasz erre: Budapest, egy közel negyvenéves fényképezőgép szemével
2019-01-04T12:29:23+01:00
2019-01-04T12:29:23+01:00
Viszlát és kösz a halakat
http://blog.hu/user/821004
Soha nem értettem miért jó 2 hónappal később látni azt ami készült miután kifizetett érte az ember párezer pénzt.<br />
<br />
Autóból is a kurblisat szereted vagy azért induljon kulcsfordításra?
https://retrograf.blog.hu/2018/12/31/a_fronton_is_unnep_volt_a_szilveszter/full_commentlist/1#c36423748
Válasz erre: A fronton is ünnep volt a szilveszter
2019-01-01T21:12:12+01:00
2019-01-01T21:12:12+01:00
Konyvtaroslany
http://blog.hu/user/579007
<a href="https://retrograf.blog.hu/2018/12/31/a_fronton_is_unnep_volt_a_szilveszter?full_commentlist=1#c36421178" class="reply_nick_777009" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36421178 );">@mindenannyi</a>: Hát, az is látszik a fotón, hogy hó se volt, akkor meg miért ne?
https://retrograf.blog.hu/2018/12/31/a_fronton_is_unnep_volt_a_szilveszter/full_commentlist/1#c36421178
Válasz erre: A fronton is ünnep volt a szilveszter
2019-01-01T13:27:06+01:00
2019-01-01T13:27:06+01:00
mindenannyi
http://blog.hu/user/777009
Az 1965-ös szilveszteri képpel már több helyen találkoztam, és sose fér a fejembe: körömcipőben, decemberben?
https://retrograf.blog.hu/2018/11/28/a_beatles_egy_huszoneves_szemevel_az_50_eve_megjelent_feher_album_margojara/full_commentlist/1#c36225766
Válasz erre: A Beatles, egy huszonéves szemével – az 50 éve megjelent Fehér Album margójára
2018-11-30T10:24:18+01:00
2018-11-30T10:24:18+01:00
Retrográf
http://blog.hu/user/1346032
Kedves @vajdasagi! <br />
<br />
Az Imagine egy akkora súlyú Lennon-dal, amivel egy külön cikkben is érdemes lenne foglalkoznom, de legalábbis Lennon Beatles utáni éveivel és munkásságával bizonyosan - a forrásanyag már a polcomon van. Fel is írtam ezt a témát a jegyzeteim közé, köszönöm a hozzászólását!<br />
<br />
K.D.
https://retrograf.blog.hu/2018/11/28/a_beatles_egy_huszoneves_szemevel_az_50_eve_megjelent_feher_album_margojara/full_commentlist/1#c36225686
Válasz erre: A Beatles, egy huszonéves szemével – az 50 éve megjelent Fehér Album margójára
2018-11-30T10:12:26+01:00
2018-11-30T10:12:26+01:00
Retrográf
http://blog.hu/user/1346032
Kedves @Terézágyú! <br />
<br />
Köszönöm az észrevételt, egy későbbi bejegyzésben szeretnék majd foglalkozni a számomra legfontosabb Beatles-dalokkal, a mostani egy rövid összefoglalása volt a banda iránt érzett tiszteletemnek és szeretetemnek. <br />
Amennyiben érdekli a Beatles, kérem látogasson a későbbiekben vissza a Retrográfra, hiszen ahogy említettem, tervben vannak még bejegyzések ebben a témában!<br />
<br />
Szép napot!<br />
<br />
K.D.
https://retrograf.blog.hu/2018/11/28/a_beatles_egy_huszoneves_szemevel_az_50_eve_megjelent_feher_album_margojara/full_commentlist/1#c36225666
Válasz erre: A Beatles, egy huszonéves szemével – az 50 éve megjelent Fehér Album margójára
2018-11-30T10:08:49+01:00
2018-11-30T10:08:49+01:00
Frady Endre
http://blog.hu/user/26507
Én ugyan nagy Beatles rajongó vagyok (annak idején összegyűjtöttem bakeliten az összes általuk kiadott nagylemezt és néhány válogatás lemezt is), de azért a szövegeikről el kell mondani, hogy - főleg a kezdeti években - nem szolgáltak másra, mint arra, hogy legyen mit énekelni a remek dallamokhoz és ne csak a sala-lala szóljon. :)
https://retrograf.blog.hu/2018/11/28/a_beatles_egy_huszoneves_szemevel_az_50_eve_megjelent_feher_album_margojara/full_commentlist/1#c36225540
Válasz erre: A Beatles, egy huszonéves szemével – az 50 éve megjelent Fehér Album margójára
2018-11-30T09:49:09+01:00
2018-11-30T09:49:09+01:00
Terézágyú
http://blog.hu/user/236720
Ennyi? Azt hittem, hogy legalább megemlítesz pár dalt, hogy miért tetszik, miért nem tetszik erről az albumról...<br />
<br />
"A Beatles szövegei, zenéi őszinték és örökérvényűek"<br />
<br />
Ja.
https://retrograf.blog.hu/2018/11/28/a_beatles_egy_huszoneves_szemevel_az_50_eve_megjelent_feher_album_margojara/full_commentlist/1#c36225244
Válasz erre: A Beatles, egy huszonéves szemével – az 50 éve megjelent Fehér Album margójára
2018-11-30T08:42:01+01:00
2018-11-30T08:42:01+01:00
vajdasagi
http://blog.hu/user/83497
Szép-szép. De a barátság-szeretet-vidámság-szerelem mellett még hallgassátok meg figyelmesen az "Imagine"-t és a paletta akkor lesz teljes. Tudom, az már egy későbbi korszak, de nagyon megéri odafigyelni.
https://retrograf.blog.hu/2018/11/26/mit_keres_egy_traktor_a_tiszaban/full_commentlist/1#c36209236
Válasz erre: Ilyen, amikor a fényképezőgép összeorigamizza a negatívot
2018-11-27T18:12:43+01:00
2018-11-27T18:12:43+01:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
Ó, igen, a véletlenül egymásra exponált fotók. Egy tekercsen sikerült a budepesti, belvárosi fotókra drezdai képeket exponálnom. A végeredményből egy kocka még a Fiatal Művészek Klubjában is ki volt állítva egyszer, most meg itt lóg a stúdió előterében. <br />
Jó fotók sülnek ki ilyen módon. ;)